Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014

Σχολική εορτή και προσχολική ηλικία.!

Εν όψη της 25 ης Μαρτίου,βρήκα ένα άρθρο για της γιορτές που διοργανώνουν οι παιδικοί σταθμοί.Όσοι δουλεύεται σαν δάσκαλοι,νηπιαγωγοί αλλά και βρεφονηπιοκόμοι..Θα ξέρετε ότι αυτές οι γιορτές,είναι ένα μεγάλο βάσανο..Ειδικά για παιδιά που ντρέπονται,που είναι χαμηλών τόνων,που δυσκολεύονται να μιλήσουν ή να εκφραστούν ή ακόμα που δεν ανέχονται περίεργα ρούχα,πόσο μάλλον στολές πάνω τους...Για να δούμε λοιπόν την σωστή αντιμετώπιση σε τέτοιες περιπτώσεις..

Έφτασε η μέρα της γιορτής στον παιδικό σταθμό,μαθητές με στολές ,γονείς πανέτοιμοι να καμαρώσουν τα βλαστάρια τους, πολλή φασαρία, μουσική αλλά και κλάματα συνθέτουν το σκηνικό της μέρας αυτής.

Τι γίνεται όμως όταν το παιδί αρνείται να πάρει μέρος στη γιορτή;
Κάποιοι γονείς ανησυχούν με τέτοιες εκδηλώσεις άρνησης των παιδιών τους και συχνά αναρωτιούνται για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό. Αυτό το κείμενο έχει σαν στόχο να εξηγήσει πως έχουν τα πράγματα.

Όπως γνωρίζετε οι περισσότεροι ,η προσαρμογή ενός παιδιού μπορεί να είναι και επίπονη και μακρά ,άλλα παιδιά προσαρμόζονται γρήγορα άλλα χρειάζονται περισσότερο χρόνο.

Σε μια σχολική γιορτή ,ανοιχτή για θεατές γονείς ,είναι φυσιολογικό να αισθανθούν αμηχανία και άγχος ,πολλοί άνθρωποι ακόμα και ως ενήλικες έχουν δυσκολία να εκτεθούν μπροστά σε πολύ κόσμο. Ο ρόλος όμως τέτοιων δραστηριοτήτων δεν είναι αυτός σε καμία περίπτωση .Ο εκπαιδευτικός έχοντας υπόψη το επίπεδο ανάπτυξης των παιδιών οργανώνει τις γιορτές επιδιώκοντας πρωτίστως την ψυχαγωγία αλλά και την καλλιέργεια της υιοθέτησης θετικής στάσης απέναντι στο χορό και τη μουσική. Επομένως σε κάθε σχολική γιορτή οι παιδαγωγοί καλούνται να προσαρμόσουν το θέμα και τους ρόλους σύμφωνα με την ηλικία ,με τα ενδιαφέροντα και πάντοτε με γνώμονα τον ρυθμό ανάπτυξης κάθε παιδιού έτσι ώστε να επιτευχθούν οι εκάστοτε παιδαγωγικοί στόχοι. Κι αυτό ακριβώς είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Τα θεατρικά δρώμενα βοηθούν στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου και άρα στην γλωσσική ανάπτυξη, στην πυροδότηση της δημιουργικότητας ,στην κοινωνικοποίηση, στην αδρή κινητικότητα ,στη σωματική και πνευματική εκτόνωση του νηπίου, στην διεύρυνση της φαντασίας και γενικά προσφέρουν ποιοτική αισθητική παιδεία που τόσο έχουμε ανάγκη στην σύγχρονη κοινωνία μας.

Ο σχεδιασμός και η οργάνωση μιας τέτοιας γιορτής απαιτούν επίπονη εργασία, υπομονή, επιμονή και αρκετό χρόνο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ένα παιδί που παίρνει μέρος σε μια τέτοια δραστηριότητα υπό τέτοιες συνθήκες όπου έχει χαρεί όλες τις πρόβες , θα ανέβει στη σκηνή γιατί θα έχει γίνει η κατάλληλη προσέγγιση και προετοιμασία και θα διασκεδάσει όποτε θα αποκομίσει και τα οφέλη συνολικά από όλη την δραστηριότητα. Τότε τα συναισθήματα των γονέων και των παιδαγωγών απογειώνονται καθώς τα μικρά βλαστάρια γίνονται μεγάλοι πρωταγωνιστές, ξεδιπλώνουν τα ταλέντα τους, εκφράζονται με το δικό τους τρόπο λειτουργώντας ως ενεργά μέλη της ομάδας όπου ανήκουν ,χαρίζοντας στους γονείς τους όμορφες αναμνήσεις.

Σε αντίθετη περίπτωση που τα παιδιά δεν επιθυμούν να συμμετέχουν τότε σεβόμαστε την επιθυμία τους και τους προτείνουμε να καθίσουμε μαζί να παρακολουθήσουμε την υπόλοιπη ομάδα. Ούτε πίεση ούτε γκρίνιες για φωτογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις ,τα σχολικά χρόνια είναι μπροστά τους για τέτοιες εκδηλώσεις άλλωστε..


πηγη:http://www.ivfforums.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου