Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2013

Γνωριμία και αρχή στον παιδικό σταθμό.

Αγαπημένοι φίλοι καλησπέρα..

Μπήκε ο Σεπτέμβρης και μαζί με αυτόν χαρούμενες φωνούλες στους παιδικούς σταθμούς,αλλά....Και πολύ κλάμα!!!Το πρόβλημα : παιδί και η γνωριμία με τον παιδικό σταθμό.Το παιδί,έρχεται πρώτη φορά ή έχει να έρθει αρκετό καιρό.Αποτέλεσμα : γκρίνια και κλάμα!Για να δούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα μικρά αγγελούδια να προσαρμοστούν πιο γρήγορα,γονείς και εκπαιδευτικοί :


Βήμα 1


Το παιδί επισκέπτεται τον παιδικό σταθμό πρώτη μέρα προσαρμογής. ΛΑΘΟΣ. Το να μπει το παιδί στην διαδικασία προσαρμογής με άλλα παιδιά,καινούργια νηπιαγωγό-βρεφονηπιοκόμο είναι από μόνο του μια δύσκολη κατάσταση.Μην την κάνουμε πιο δύσκολη με γνωριμία του χώρου.Όταν γράψετε το παιδί στο παιδικό σταθμό,πείτε του να έρθει μαζί.Συζητήστε μαζί του και εξηγήστε του που θα πάτε,τι θα κάνετε εκεί.Όχι πολλά πράγματα,μια πρόταση όπως " Θα πάμε σε ένα μέρος,που σε λίγες μέρες θα γεμίσει με άλλα παιδιά, και θα παίζετε όλοι μαζί.Να δούμε αν σου αρέσει " είναι ότι πρέπει.Ζητήστε από τους διευθυντές να σας ξεναγήσουν στο χώρο μαζί με το παιδί. Καθίστε λίγο μαζί του στην τάξη που θα είναι και παρατηρήστε το χώρο μαζί.Την μέρα που θα ξεκινήσει "μαθήματα" θα είναι πιο εύκολο και για αυτό και για εσάς,καθώς δεν θα έχει γαντζωθεί επάνω σας κλαίγοντας να μην φύγετε.

Βήμα 2

Φροντίστε την προηγούμενη μέρα πριν ξεκινήσει τον παιδικό σταθμό να του το θυμίσετε. Πείτε του ότι αύριο θα πάτε εκεί και ότι θα πάει λίγες μέρες να δει αν του αρέσει και να σας πει.Καλό θα είναι να έχει κοιμηθεί καλά και το πρωί να το ξυπνήσετε με παιχνίδι.Θα του φτιάξει την διάθεση και θα είναι πιο δεκτικό στην καινούργια του αρχή.

Βήμα 3

Όταν το αφήσετε εκεί να φαίνεστε θετικοί και σίγουροι.Είναι δύσκολο και για εσάς και για αυτά σαν νέα αρχή αλλά πρέπει.Μην δείχνετε να ανησυχείτε. Τα παιδιά καταλαβαίνουν πολύ περισσότερα πράγματα από αυτά που νομίζουμε και τους μεταφέρουμε την ανησυχία μας.Αν δει ότι εσείς είστε σίγουροι για την κίνηση αυτή,θα νιώσει πιο ασφαλής.Δείξτε του στο ρολόι τι ώρα θα πάτε να το πάρετε και πείτε του ότι θα περάσει όμορφα.Έχει ανάγκη από μια συνεχή απόδειξη της αγάπης σας.

Βήμα 4

Σειρά των εκπαιδευτικών.Γνωρίζοντας το δικό σας άγχος για το καινούργιο σας τμήμα και των μεγάλο αριθμό παιδιών γίνεται κατανοητή η ανησυχία σας.Λογικό.Μην το μεταφέρετε στα παιδιά.Να είστε θετικοί με το κάθε παιδί και χαμογελαστοί.Το κλίμα θα γίνει γρήγορα πιο θερμό και τα παιδιά θα σας λατρέψουν.Κάθε αρχή και δύσκολη.

Βήμα 5

Μην προσαρμόζεται τα παιδιά στην διδασκαλία.Η διδασκαλία προσαρμόζετε στο κάθε παιδί ξεχωριστά.Το κάθε παιδί έχει την δική του προσωπικότητα στην οποία προσπαθεί να δουλέψει.Προσπαθήστε να παρατηρήστε πιο πολύ τα παιδιά,παρά να κάνετε πράγματα πολλά τoν πρώτο καιρό.Θυμηθείτε ότι ο πρώτος μήνας είναι σχεδόν πάντα μόνο προσαρμογή."Διαβάστε" τα ελαττώματα και τα προτερήματα του κάθε παιδιού,και δουλέψτε πάνω σε αυτά .Για τα πιο ανήσυχα παιδιά θα βοηθήσει πολύ μια βόλτα μέσα στο παιδικό σταθμό.Μην αγνοήσετε την κατάσταση και την ταραχή τους.Θέλουν να αισθανθούν ασφάλεια.Ρωτήστε τα γιατί κλαίνε και μιλήστε τους.Αν νιώσουν την αγάπη σας η νίκη είναι ήδη δική σας.

Βήμα 6

Θέστε κανόνες.Μετά το παιχνίδι γνωριμίας (Θα αναρτηθεί αύριο άρθρο με το θέμα αυτό) φτιάξτε ένα χαρτόνι με κανόνες.Ρωτήστε τα παιδιά αν έχουν κάποιους με τους γονείς τους ή αν ξέρουν τι θα ήταν καλό να μην κάνουν στην τάξη.Δίπλα σε κάθε πρόταση κολλήστε ή ζωγραφίστε μια εικόνα.Τα παιδιά δεν ξέρουν να διαβάζουν,αλλά από την κάθε εικόνα θα καταλαβαίνουν ακριβώς την πρόταση.Μην βάλετε πάνω από 6-7 κανόνες.Με τον καιρό μπορείτε να προσθέτετε κι άλλους.Θα βοηθήσει πολύ για την υπόλοιπη χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου